dimarts, 22 de juny del 2010

L'article de la jutge Maria Sanahuja a EL PAÍS em suscita una forta enveja (sana) per unes quantes raons. La primera és: com és que als diaris no es troben articles escrits per homes que abordin aquestes qüestions amb una argumentació tan impecable? Quan dic "escrits per homes" no em refereixo tan a la qüestió del sexe sinó a la "òptica masculina".
L'altra questió que em desperta enveja sana és que aquesta jutge no escriu només com a dona, sino que escriu des del feminisme. La aportació que fa des d'aquest feminisme seu la trobo bàsica per al que manifesto com a objectiu del blog "contribuir a un debat que, juntament amb les dones, ens dugui a una humanitat més sana". Com quasi sempre, les dones ens passen al davant en aquest debat, el d'anar construint vies de trobada entre homes i dones que siguin constructives a més de crítiques. Encara no hi ha res (o quasi res) en l'esfera pública que es pugui anomenar quelcom com "masculinisme". Pot ser un concepte polèmic, com deia a una altra entrada del blog. Hi ha molt d'escrit d'homes emprenyats amb el feminisme, cosa comprensible per tants damnificats com està deixant des de la seva acció institucional. Tanmateix penso que el camí de trobada és el que traça aquesta jutge amb escrits com el seu. Ja hem vist massa argumentacions que alimenten la guerra de sexes, la culpabilització del gènere contrari, el llistat dels agravis patits pel gènere propi, etc.
Heus ací un feminisme diferent, m'agradaria trobar més escrits masculins que es trobessin en aquesta ona

2 comentaris:

  1. En relación con esta cuestión he escrito una pequeña entrada en mi blog, en la que lo que apunto fundamentalmente es, sí María Sanahuja no se estará olvidando de que quizá la opción que responde sus dudas es que el feminismo hoy dominante ha roto sus lazos con el pasado del movimiento y participa de un ideario que no desea desvelar pero que a tenor de lo visto va por derroteros bien diferentes a lo que hasta el presente se había entendido por igualdad y equidad.

    ResponElimina
  2. "el feminismo hoy dominante ha roto sus lazos con el pasado del movimiento y participa de un ideario que no desea desvelar"
    Esta es una cuestión clave. Como decía Pelle Billing http://masculinitat.blogspot.com/2009/09/quan-es-va-equivocar-el-feminisme.html
    ¿Es un movimiento por la igualdad de derechos o es un movimiento por los derechos [exclusivos y excluyentes] de la mujer? He aquí la confusión que tantos réditos políticos está generando, aprovechándose de la "cultura de la queja" que alienta la postmodernidad. El feminismo del resentimiento usa esta confusión para crear culpabilidad y eludir rendir cuentas gracias al víctimismo que genera y del cual vive. Como ya dije en el blog, el problema de la "victimitis", cuando se usa para conseguir derechos sin deberes, provoca que sus beneficiarios nunca quieran salir del estatus de víctima, antes al contrario, necesitan incrementar ese estátus, de ahí el discurso culpabilizante contra los hombres. Lamentablemente este discurso culpabilizante no sólo se encuentra ya en la producción académica, sinó que ha saltado al ámbito jurídico, con la quiebra -impune- de principios fundamentales del derecho

    ResponElimina